13 January, 2009

Ujung-Ujung Pun Agik Besaq...

Huhhh...sejuuuuuukkkkkkkk....sejuuuuukkkkkk.....
Piluk raso ati. Maso demam - demam tuk jauh dari anak bini dan mak bapak. Demam tuk mungkin juak kerano perubahan coco. Mun di kampung giyo coco panas. Biaso ajak. Tapi bilo dah balit ke kampus tuk...sejuk sampey ke tulang dalam. Tidoi malam pun berstukin (rupo kaban aku nak bilit sebelah yo...)
Empat ari aku demam. Bekasik ajak. Mun dah part kasik endak jadi yo...puuuuyyyyoooo...geram endak pedah. Mulo-mulo sik juak raso balat. Takut juak raso ati. Embalang na ati ku. Ukan apo...kawan aku nak sorang yo masih demam. Beliyo yo bes peren aku. Yakti na aku ngan nye. Nggak pintaklah aku sik rupo yo. Mintak dijauhlah perkaro rupo yo.
Sik lamak gik pulang agik ke kampong. Yahooooo...Ari senin akan datang tuk pereso akhir. Gago na mun seminggu duak tuk. Kuliah minak isok ajak gik. Malam tadik ado jamuan perpisahan kelas. Malam isok jamuan kumpulan besar npqel. Bunyi brito tek rami na persiapan sidak urang yo. Lusak ado lawatan ke Muzium Anatomi dan ke S.S Bkt .J Lepas exam betemu ngan penyelio program sandaran. Lepas yo aku ke Kolo Lipis. Ado program Komuniti. Malam yo juak aku pulang ke bordeng kerano pagi isok nye aku pulang ke paoh. Arap perjalanan ari-ari terakhir di meno tuk berjalan lancar.
Okeylah...kelak nyambong agik....

No comments: