16 November, 2008

Aku Sekarang

Alhamdulillah...sekarang ni aku berada di IAB melanjutkan pelajaran. Mula-mula sampai sini...hulamak...sejuknye...selama ini aku dengar saja IAB. Dan sekarang aku sendiri berada di sini. Tak pernah termimpi pun sebelum ini.
Aku ke sini belajar tentang pengurusan dalam pendidikan. Cikgulah tu...Jadualnya...padat mak oi.. dari pagi sampai petang. Seronok juga belajar di tempat orang ni...tapi...bila nak exam tu...kadang-kadang tension jugak...maklumlah "orang lama".
Apabila malam-malam...selalu ingat anak bini...apa anak aku buat sekarang..? Kalau hari Jumaat tu...aku selalu berpegangan tangan dengan anak lelaki aku tu pergi ke masjid di kampung untuk sembahyang jumaat. Sekarang dia pergi sorang-soarang pulak...kesian dia...sabarlah nak ye...tahniah daripada bapak kerana engkau dapat Anugerah Pelajar Contoh di sekolah seperti kakakmu jugak.
Tentang anak pompuan aku yang tua sekali tu...tahniah bapak ucapkan diatas kejayaan cemerlang 5A dalam UPSR yang baru lalu. Masa bapak balik kampung Raya Haji nanti bapak ada bawak hadiah. Pastinya kamu semua gembira bapak balik walaupun untuk empat hari saja di kampung.
Lebih kurang tiga minggu lagi exam. Kerja kursus tu semuanya ok. Ramai kawan yang tolong dan senang sekali dibawa berbincang. Semoga pengajian ini sampai ke titik akhirnya.

No comments: