13 September, 2009

Malam-Malam Penghujung....

Huhsssh....sedar tak sedar...dah nak berakhir juga ramadhan tahun ini. Tak sangka cepatnya masa berlalu. Part nak balik kampung ni....banyak perkara yang perlu difikirkan sebagai ketua dalam keluarga. Maklumlah...kite orang nak balik jumpa anak bini, orang tua dan rakan taulan...raye ni tentu jumpe ramai kawan. Terkenangkan masa-masa kecik dulu, masa-masa nak raya inilah yang paling menyeronokkan. Bapak beli kain untuk buat baju melayu. Seronok tau....walaupun satu set baju melayu je....tapi sangat bersyukur...bukan ape...zaman masih sontok. Betapa susahnya bapak memikirkan baju melayu anaknye. Kesian bapak. So raya tahun ini seperti yang lepas-lepas juga...baju melayu dan lain-lainnya untuk bapak dan emak memang satu kewajipan bagiku. Aku ready dengan baju melayu dan lain-lain untuk mereka berdua. Aku beli kat Chow Kit je...adalah abis beratus lebih. Untuk mak mertua pun aku tak lupe juga. Aku beli baju jubah beratus juga untuk dia. Tak apa...tak ade mak mertua...mana datangnya isteri aku yang very beautiful tu....betui tak ? Bini yang very understand....semina nuan ari seribu, nuan ngasoh ati aku rindu.... (Andrewson Ngalai).
Untuk anak isteri....aku berbelanja besar sikit...bukan ape...sayang bini dan anak katakan....raye setahun sekali. Sape tak sayang bini..oi...!!! Kawan sebelah aku tu...tujuh cadar tilam dia beli....jelouse i.....!!!! katenye...setiap hari nak tukar cadar sebab jarang balik kampung....!!!
Ape pun same-samelah berbahagia di hari raye ini....kerana aku balik awal sikit setelah dapat pelepasan dari pengarah. Aku balik pagi rabu ni...students yang lain balik khamis....
Kepada semua....selamat hari raya....maaf zahir batin....

1 comment:

Sabri said...

Su, mintak angpau taun tuk.. hehe..